1. Se poate sterge un cont de utilizator odata creat?
Contul institutional alocat fiecarei universitati nu are facilitatea de a sterge un subcont odata ce acesta a fost creat. Pentru eventuala eliminare a unor subconturi institutionale va rugam sa adresati o solicitare prin intermediul adresei support@uefiscdi-direct.ro.
2. Exista chei de verificare pentru datele raportate (ex: total studenti = barbati+femei)?
Nu exista chei de verificare pentru datele de raportare. Fiecare pagina de finalizare (disponibila la nivelul unei sectiuni) prezinta o situatie centralizata a datelor statistice raportate in acea sectiune.
3. Exista posibilitatea de a exporta date din platforma?
Odata incarcate pe platforma, datele pot fi exportate in format Excel, din sectiunea „Rapoarte”.
4. Ce rol are tabul/subsectiunea FINALIZARE si cum trebuie utilizata aceasta?
Sectiunea „Finalizare” faciliteaza vizualizarea situatiei centralizate a datelor statistice raportate, in vederea verificarii acestora si in final a validarii/confirmarii lor.
Sectiunea de rapoarte nu este disponibila momentan, intrucat functionarea acesteia (in acest moment al introducerii datelor/ raportarii) ar duce la cresterea timpului de incarcare a paginilor platformei.
5. Cum se pot sterge sau modifica informatii eronate salvate in platforma?
In perioada de raportare a datelor statistice informatia introdusa eronat se poate sterge/modifica prin completarea altei informatii (corecte) peste cea deja completata anterior.
6. Cum se pot vizualiza diverse domenii de studii si forme de invatamant in cadrul platformei ANS?
Vizualizarea domeniilor de studii, a formelor de invatamant, etc. in diverse sectiuni ale platformei depinde de preselectia realizata in sectiunea Parametri Universitate.
7. Cum se pot vizualiza datele raportate in 2015?
Datele raportate in anul 2015 pot fi vizualizate selectand la calendar - ianuarie 2015. In acel moment se vizualizeaza toate datele raportate in 2015 pe fiecare sectiune in parte.
A. Sectiunea Date Universitate
Modulul Programe de studii
1. Ce programe de studii se raporteaza?
In coloana C se trece numarul total al programelor de studii (acreditate, autorizate provizoriu) pentru care exista studenti inscrisi, iar in coloana D se trece doar numarul total al programelor de studii acreditate.
2. Care este diferenta intre „programe de doctorat"/ "programe de doctorat acreditate"?
In cazul studiilor de doctorat numarul raportat in coloana „Numar total programe de studii” va fi trecut si in coloana „Numar total programe de studii acreditate”.
3. Ce se raporteaza la programe de doctorat: numarul domeniilor de studii sau numarul studentilor doctoranzi (la nivel de program de studiu - individual)?
Se va raporta numarul studentilor doctoranzi (la nivel de program de studiu – individual).
B. Sectiunea Studenti
1. In sectiunea Studenti, “Date Generale” ce categorii de studenti trebuie raportati in tabelul “Prelungire de studii”?
Se raporteaza toti studentii aflati in prelungire de studii. Conform terminologiei specifice agreate la nivelul unui grup restrains de secretari sefi, aceasta se refera la studentii care se afla in prelungire de scolaritate, pentru promovarea integrala a disciplinelor din planul de invatamant si acumularea tuturor creditelor aferente programului de studii in vederea finalizarii acestora, numai cu finantare individuala (cu taxa), sau prin aprobarea Senatului (nu sunt cu taxa dar nu primesc nici finantare pentru aceasta perioada de prelungire).
2. In sectiunea Studenti, “Date Generale”, sintagma “studenti maturi”, se refera doar la studentii din anul I universitar?
Sintagma “studenti maturi’’ se refera la toti studentii inscrisi in anul universitar 2015/2016, care au fost considerati ca studenti maturi in anul I.
3. In sectiunea Studenti, “Date Generale”, la nivel de universitate, se raporteaza studentii inscrisi la doua facultati in cadrul aceleiasi Universitati?
Conform specificatiilor din platforma, in categoria “Date Generale” (pe toate ramurile de stiinta) se raporteaza datele privind numarul de studenti cetateni romani inregistrati la nivelul acestei locatii a universitatii ca studenti la a doua facultate (nu neparat din aceeasi universitate)
4. In sectiunea Studenti, “Date Generale” la nivel de domeniu de studiu, totalul datelor generale este valabil pentru toate formele de invatamant existente in acel domeniu de studiu?
Datele generale (gen, dizabilitati, etnie etc.) pentru domeniul de licenta unde sunt mai multe forme de invatamant (de exemplu frecvanta si ID) reprezinta totalul pentru cele doua forme de invatamant.
C. Sectiunea Absolventi
Instructiuni pentru completarea datelor in sectiunea Absolventi:
1. Pentru completarea tabelelor din tab-ul “Date generale absolventi” se va avea in vedere completarea informatiilor referitoare la toti absolventii care au finalizat anii de studii si au acumulat numarul de credite integral.
Pentru completarea tabelelor pe diversele forme de invatamant, se va avea in vedere urmatoarele:
- coloanele C si D se completeaza cu absolventii care au finalizat anii de studii si au acumulat numarul de credite integral;
- iar coloanele F si G se completeaza cu absolventii cu diploma.
2. Promotia curenta (coloana F) se refera la absolventii care au sustinut si promovat examenul de finalizare din 2015, imediat dupa finalizarea studiilor (absolventi cu diploma).
D. Sectiunea Politici
Modulul Politici – Servicii cazare
Ce tarif se raporteaza in coloanele M –R din sectiunea „Politici – Servicii cazare”?
Se raporteaza suma platita de studentul caminizat cu subventie simpla la data de referinta 1 ianuarie 2016.
Modulul Politici Burse
1. Ce valori se raporteaza pentru bursele semestriale sau anuale?
Conform specificatiilor din platforma se va raporta numarul de luni, pe fiecare tip de bursa.
2. Cum se calculeaza valoarea medie a unui tip de bursa?
In situatia in care unele burse au valori diferite, atunci valoarea medie se va calcula: suma (nr.de luni x valoare bursa)/nr. burse.
3. Ce tipuri de burse intra in categoria „burse din fonduri proprii”?
In categoria „burse din fonduri proprii" se trec alte tipuri de burse decat cele specificate in tabelul din platforma.
4. Ce se raportează în categoria „burse doctorat”?
În această etapă nu se raportează bursele doctorale având în vedere că pentru 2016 nu sunt reglementate bursele POSDRU; MENCS va solicita ulterior aceste informații.
Politici Mobilitati
1. Care este diferenta intre modulele „Erasmus formare profesionala” si „Erasmus staff training” din zona „cadre didactice”?
„Erasmus formare profesionala” se refera la formarea profesionala a cadrelor didactice si de cercetare. „Erasmus staff training” se refera la categoria personalului nedidactic.
2. In masura in care data de referinta privind raportarea este 1 ianuarie 2016, care sunt mobilitatile la care trebuie sa se faca referire in raportare?
Mobilitatile la care trebuie facuta referire in raportare sunt cele realizate in anul universitar 2014/2015.
E. Sectiunea upload documente
1. Ce tip de documente se vor incarca în această secțiune?
În această secțiune se raportează:
- Burse se pot descarca tabelele nominale privind studentii bursieri (ex. Burse Petrila, burse rurale, burse pentru olimpici internationali) in format excel, se completeaza apoi se incarca in platforma in format excel si in format pdf semnat si stampilat.
- Capacitate de scolarizare se descarca Tabelul 5 CNFIS in format excel, se completeaza apoi se incarca in platforma in format excel si in format pdf semnat si stampilat.
- Documente de cercetare - cadre didactice - La solicitarea Ministerului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice pentru Raportarea datelor statistice (cu data de referinta 1 ianuarie 2016) nu se completeaza aceste informatii.
- Declaratie de conformitate se descarca, se completeaza si se incarca in format pdf semnata si stampilata dupa ce s-au completat toate datele in platforma si au fost transmise pe suport hartie si pe suport electronic la MENCS.
E. Intrebari tehnice
Intrebare: Nu imi amintesc parola. Cum o recuperez?
Raspuns: Faceti click pe link-ul "[Autentificare]" situat deasupra meniului. In pagina de log in faceti click pe butonul "Password recovery". Apoi introduceti adresa de email asociata contului dvs. si apasati butonul "Recover Pasword".
Intrebare: Cand incerc sa ma autentific primesc urmatoarea eroare"Check your User/Password". Cum trebuie sa procedez?
Raspuns: Daca folositi cumva copy/paste pentru completarea parolei trebuie sa aveti grija ca sa nu aveti vreun spatiu suplimentar. Preferabil ar fi sa completati aceste date manual, de la tastatura. De asemenea marimea literei este importanta intrucat majusculele sunt considerate diferite de literele mici.
Intrebare: Cand apas unele butoane sau link-uri nu se intampla nimic. Ce trebuie sa fac?
Raspuns: Problema intampinata se datoreaza cel mai probabil browser-ului de internet pe care il utilizati sau unui pop-up blocker.
Daca utilizati Internet Explorer 8 (IE 8) pe sistem de operare Windows XP, atunci trebuie sa stiti ca versiunea respectiva (IE 8) nu este perfect compatibila cu platforma noastra. Daca utilizati un sistem de operare Windows mai recent, verificati daca aveti Internet Explorer versiunea 9 (IE 9) sau mai recent, in caz contrar fiind necesar sa va actualizati sistemul. De asemenea, cand accesati platforma noastra folosind IE 9 (sau IE 10) trebuie sa dezactivati optiunea "Compatibility View".
Daca masurile descrise anterior nu rezolva problema, incercati sa utilizati unul din celelalte browsere testate de noi:
• Google Chrome pe care il puteti instala pe calculatorul dvs., fara a avea nevoie de drepturi administrative. Il puteti descarca de la adresa: www.google.com/chrome
• Mozilla Firefox pe care il puteti descarca de la adresa www.mozilla.org/en-US/firefox/all/ cu mentiunea ca este posibil sa vi se solicite la instalare drepturi de administrator.